Home

Snitt for å komme inn på studiespesialisering

Takk for spørsmålet ditt! Nå ble vi litt usikre på om du mente for å komme inn på studiespesialisering, eller om du mente hvilket snitt du må få når du går på studiespesialisering.. For å komme inn på studiespesialisering, så er det helt avhengig av hvilken skole du søker Det kan godt hende du får god hjelp med lesing og skriving allerede, men dette er uansett viktig å finne ut av. Når det gjelder om 3.6 i karaktersnitt er nok til komme inn på studiespesialisering så er det litt vanskelig å si, men generelt ligger nok snittet noe høyere Hva du må få i snitt for å komme inn på studiespesialisering varierer veldig ut i fra hvor du bor og hvilke skoler du vil søke, så det vet vi ikke, dessverre. Du kan spørre lærer eller rådgiver på skolen din om dette, de vet kanskje mer om snittet for å komme inn der du bor :

Hvor høyt snitt må man ha på St. Hallvard studiespesialisering? 19.09.2019 2019 Skolehverdag; Jeg er stressa for å ikke komme inn på studiespesialisering. 06.10.2017 2017 Arbeid / jobb; Hvilket snitt må jeg ha for å komme inn? 17.01.2014 2014; Er et snitt på 3.6 nok til å gå studiespesialisering? 11.11.2017 2017 Hva skal du bli Første runde med inntak til videregående er ferdig, og for å komme inn på studiespesialisering på de mest populære skolene kreves det opp mot fem i snitt. I Oslo har Elvebakken videregående skole høyest karakterkrav. Den siste eleven som ble tatt inn til studiespesialisering i første opptaksrunde, har 49,6 poeng

Hva må man få i snitt på studiespesialisering

1. Jeg hadde et snitt på fire blank (4,0) da jeg kom inn på studiespesialisering i år. Jeg anbefaler deg å velge det. Det er ikke så ille som alle skal ha det til.[/font] Jeg hadde et snitt på 3,5, og folk med lavere snitt enn meg kom inn på studiespess på skolen jeg gikk ut av i år
  2. Skyhøye 50,6 poeng fra ungdomsskolen måtte til for å være sikret plass ved studiespesialisering Nadderud dette skoleåret. - Dette er det høyeste vi har hatt ved en slik linje noen gang, sier Hilde Dahlberg, seksjonsleder for formidling, inntak og skolebygg i Akershus fylkeskommune
  3. Hvor gode karakterer du må ha for å komme inn på et bestemt utdanningsprogram, varierer fra år til år og fra skole til skole. Dette er nemlig helt avhengig av hvor mange som søker det samme året som deg, og hvor gode karakterer disse søkerne har

Er et snitt på 3.6 nok til å gå studiespesialisering

Hei Jeg er en gutt, går i 10. klasse, i 9. hadde jeg snitt i 4.4. I år regner jeg med at det kommer til å bli mye bedre kanskje opp i mot 5. Jeg har lest en del om Akademiet i Drammen og sett at mange har negative erfaringer. Jeg lurer på om Akademiet (med studiespesialisering) er et lurt valg fo.. Ønsker du å studere videre ved universitet eller høyskole etter videregående opplæring, Skriv inn dine søkeord. Min side . Vennligst vent, kontakter innloggingserveren Vg1 Studiespesialisering med fokus på internasjonalisering Nydalen troner på topp. Ved Nydalen vgs. må man ha over 5 i snitt (50 karakterpoeng) fra ungdomsskolen for å komme inn i år. I fjor lå poenggrensen der rett under 5 i snitt. Skolen åpnet i splitter nye lokaler i 2011, og den erstattet Grefsen og Sandaker vgs. Fra første stund har den vært svært populær I år er laveste poengsum for å få plass 50 karakterpoeng. Det betyr at søkerne som er tildelt plass har over 5 i snittkarakter. Dette er omtrent samme poengrense som i fjor (50,4), da Nydalen var den skolen det karaktermessig var vanskeligst å komme inn på. I år har Elvebakken så vidt passert Nydalen (med 51,2 karakterpoeng som nedre.

Hva er snittet for å komme inn på studiespesialisering og

Når det gjelder nedre poenggrense for å komme inn på skolene, er det også Elvebakken videregående skole som har høyest krav, med et karakterkrav på 5,12 Tror ikke det er så VELDIG høyt akkurat, har hørt at flere av de med høyt snitt søker seg til Fana Gymnas istedenfor. Har ikke gått på Sandsli selv, men har tre venner som gjorde det. Vanligvis så er det ikke så veldig vanskelig å komme inn på offentlige videregående skoler på studiespesialisering. Søk du, har ingenting å tape. Snittet er høyest på Elvebakken videregående skole, med en bukk på 52,2 i snitt for å komme inn. Deretter kommer Nydalen på 50.6 og Ullern videregående skole med 48,8 i snitt.

Hvilket snitt må jeg ha for å komme inn på

Den siste søkeren som fra høsten av har tilbud om plass på løpet for studiespesialisering ved Oslo Katedralskole har 5,0 i snitt fra ungdomsskolen. Like vanskelig er det å komme inn på Herslebs komprimerte studiespesialiserende løp, som allerede forutsetter at eleven har intensivkurs i høst- og vinterferier, samt karakter 5 eller bedre i norsk, engelsk, naturfag og matematikk Mest populær ved årets skoleinntak er Nydalen videregående skole. Skolen ligger på Storo i Nordre Aker og åpnet i splitter nye lokaler høsten 2011. Elever som får skoleplass her må ha over fem i snitt (50 karakterpoeng) fra ungdomsskolen for å komme inn på allmennfag (VG1 studiespesialisering) - Før har det vært et krav på over 5,0 i snitt for å komme inn på noen skoler i Asker og Bærum. Det er det ikke i år, sier Dahlberg. Skolene med høyest konkurranse er likevel de samme som før. - De skolene det er vanskeligst å komme inn på ved studiespesialisering, er Nadderud og Asker For å komme inn på studiespesialisering på Edvard Munch, Elvebakken, Foss, Nydalen og Ullern, må man ha over 5 i snitt. I tillegg til de nevnte skolene har også Oslo katedralskole og Valle Hovin videregående over 50 i gjennomsnittlig inntakspoengsum. Lambertseter videregående skole har 49,9 i snitt på studiespesialisering Vil du studere på universitet eller høgskole? Legg til eller fjern fag og fyll inn dine karakterer, og Karakterkalkulatoren regner ut dine poeng. Studievelgeren kan ikke garantere deg opptak, men gir deg en pekepinn på hvordan du ligger an til å komme inn på ulike studier. Velg utdanningsprogram og programområd

Lisensen gjelder ikke øvrig innhold. Dersom du benytter innhold fra yrkesbeskrivelsen ber vi om at endringer og tillegg merkes, og at du henviser til kilden på følgende måte: Yrkesbeskrivelsen er basert på åpne data fra utdanning.no og er underlagt Norsk lisens for offentlige data . Teksten vedlikeholdes på yrkessiden på utdanning.no. Innen 25. juli må elevene svare på om de vil ha skoleplassen de er tildelt. Flere står på venteliste på skolen der de helst vil gå. Mange søkere trekker seg fordi de har fått plass på private skoler. Derfor kan søkere som står langt nede på venteliste, likevel komme inn ved 2. inntaksrunde 30. juli, eller tredje runde 8. august Aller vanskeligst er det å komme inn på Vg1 musikk/dans/drama hvor elevene må ha 48 karakterpoeng i snitt for å komme inn, ifølge ferske tall fra Rogaland fylkeskommune. St.Olav vgs og St. Svithun vgs topper listen over skolene med høyest karaktersnitt i studiespesialisering Det er vanskelig å si hva snittkarakteren for å komme inn på skolen blir, da dette varierer fra år til år og er ulikt for de ulike utdanningsprogrammene. Merk at det er egne regler for inntak til musikk, dans og drama. Les mer om dette i inntaksreglementet. På alle våre utdanningsprogram er det et krav at du har ungdomsrett

Elevene må ha nesten fem i snitt for å komme inn på de

1. Det er vanskelig å si hva snittkarakteren for å komme inn på skolen blir, da dette varierer fra år til år og er ulikt for de ulike utdanningsprogrammene. Merk at det er egne regler for inntak til Metis toppidrett. Les mer om dette i inntaksreglementet. På alle våre utdanningsprogram er det et krav at du har ungdomsrett
  2. Er det vanskelig å komme inn på KVT? Vi pleier å ha et relativt høyt snitt, men det varierer noe fra år til år. Derfor sier vi alltid: Har du lyst til å gå på KVT, søk! Du taper ingen ting på dette. Sett KVT på 1. plass og en annen skole du kan tenke deg på 2. plass. Du sier IKKE takk og farvel til nærskolen din ved å søke KVT.
  3. Snittet for de nye elevene på studiespesialisering ved en videregående skole i Oslo er sju seksere og resten femmere Snitteleven som kom inn på studiespesialiserende på Elvebakken i Oslo i høst har 54,4 poeng. Rektor ønsker superelevene velkommen til en skole hvor de ikke får en eneste karakter første halvår

Hvilke snitt for de forskjellige linje? - Utdanning

Ved Lovisenberg diakonale høgskole i Oslo må man ha 53,6 konkurransepoeng for å komme inn, og ved NTNU i Trondheim kreves det minimum 53,2 konkurransepoeng for å komme inn på sykepleierstudiet. De tre studiestedene det er lettest å komme inn på, finner vi i Hammerfest, Førde og Mo i Rana På skolen jeg gikk på i fjor, måtte man ha 4 i snitt for å komme inn på kjøretøy, og det er det det har vært de siste årene. Jeg har en kompis som kom inn på kjøretøy på andrevalget når det gjaldt skole, og han hadde bare 3,3 i snitt, så det varierer veldig fra skole til skole

Dette skoleåret var det rekordhøyt karaktersnitt for å komme inn på studiespesialisering på Gjøvik videregående skole. Karaktersnittet lå på 4,57, noe som er vesentlig høyere enn for eksempel på Hamar katedralskole, der det var mulig å passere nåløyet med 3,73 i karaktersnitt Fylkenes informasjonstjeneste for søkere til videregående opplæring. Vilbli.no har lansert første versjon av nytt søk! Trykk her for å prøve ut det nye søket. Den gamle søkefunksjonen vil være tilgjengelig i perioden vi ferdigstiller det nye søket

Her er det sekser-krav for å komme inn • Budstikk

1. Hei Jeg går i tiende klasse, og har 4,8 i snitt. Jeg har søkt studiespesialisering, og lurte på hvor gode sjanser jeg har for å komme inn? blir veldig nervøs for å ikke komme inn på første valget mitt, når det gjelder skole. Har søkt katedralskolen i trondheim på første valget, og thora storm på.
  2. Det har blitt vanskeligere å komme inn på studiespesialiserende linje på Osterøy videregående skole. I fjor hadde skolen en nedre poenggrense på 28,2 ved førsteinntaket. I år ligger poenggrensen på 37,6. Dette til tross for en nedgang i søkerantallet på nesten 8 prosent. Totalt 179 søkte seg til Osterøy videregående skole i år
  3. Valg av fag i utdanningsprogram for musikk, dans og drama. Tre programfag kan du velge selv, ett på Vg1, ett på Vg2 og ett på Vg3. De valgfrie programfagene kan være videre spesialisering innen dans, drama eller musikk og/eller fag fra et annet programområde i studieforberedende utdanningsprogram (for eksempel realfag eller fremmedspråk)
  4. 27. august 2019 kl. 08:26 Høyest snitt i landet . Ikke ved noen annen norsk skole kreves det like høyt karaktersnitt for å komme inn studiespesialisering, som ved Elvebakken videregående i.
  5. Høyest snitt. For søkere til Vg1 Studiespesialisering er det vanskeligst å komme inn på Stavanger Katedralskole. I fjor var laveste poengsum for inntak 40,6 mens den i år er 46,3, noe som også er den høyeste økningen blant Stavanger-skolene. I år står det dessuten 173 på venteliste etter førsteinntaket, mot 37 i 2011

Hvor gode karakterer må du ha for å komme inn

SVAR: Hei Takk for dine spørsmål! Hvor gode karakterer man må ha for å komme inn på et bestemt utdanningsprogram ved en bestemt skole, varierer fra år til år. Dette er nemlig helt avhengig av a.. TV 2 får opplyst at prinsessen skal starte på studiespesialisering. Tall fra Dagsavisen, publisert i fjor sommer, viser at skolen er på topp i Oslo med 52,2 i snitt for å komme inn Du finner oss på Hallset, vegg i vegg med Byåsen VGS Snittet er høyest på Elvebakken videregående skole, med en bukk på 52,2 i snitt for å komme inn. Deretter kommer Nydalen på 50.6 og Ullern videregående skole med 48,8 i snitt Velkommen til Valler vgs. Her finner du viktig informasjon for elever, foresatte og søkere Denne siden er sist oppdatert 21. januar 2020. Innholdet er levert av vilbli.no; Kontakt lærestedet dersom du har spørsmål. Kontaktperson hos utdanning.no: Redaksjone

Østlandets Blad - – Det er lov å være flink

Akademiet, lurt valg? - Annen utdanning - Diskusjon

Vurderer å ta opp igjen noen fag neste år, men hvis ikke - hvilke fag fins det som man ikke trenger så høyt snitt for å komme inn på? Anonymous poster hash: 339a6...320 . Del dette innlegget. Lenke til innlegg Del på andre sider. Fortsetter under Hvis ikke er vel så og si alle HF-fag lett å komme inn på. •Å gjøre ett omvalg - 1 års rettsutvidelse ved omvalg etter vg1 - 2 års rettsutvidelse ved omvalg etter vg2. (Nytt!) f.eks. En elev kan gjennomføre vg1 + vg2 på studiespesialisering, og gjøre et omvalg i vg3 slik at de starter på på vg1 elektrofag. Eleven vil ha fortsatt tre års gjennomføringsrett, og kan fullføre opplæringen. Side De som søker på kvoten for alternativt opptakskrav må i tillegg til å ha bestått testen, ha et karaktersnitt på minimum 5,0 fra videregående skole for å komme inn. Flere studenter positive. Jonas Wøien (30) går førsteåret på medisin. Han mener ordningen kan være en bra måte å finne ut hvem som er mest de motiverte søkerne for. Karaktersnittet for å komme inn på sykepleie stiger VIKTIG: - Gode kunnskaper i norsk kreves for at sykepleieren blant annet skal kunne tolke og skrive dokumentasjon. Matte er relevant fordi sykepleiere håndterer medisiner daglig, sier studentleder Christian Strømnes Det betyr at det ikke lenger er vanskeligst å komme inn på studiespesialisering ved Stavanger katedralskole. Over 18 700 elever har fått tilbud i 1. fellesinntak til videregående skole for.

På min skole så var det slik at de som hadde tatt en bachelor på den skolen og/eller hadde gjort noe for skolen (SOT, elevrådet o.l) dro med seg dette som pluss på karakterene :-) Det var C i snitt for å komme inn på mitt masterstudie På studiespesialisering deles programfagene i to programområder: • Realfag •Språk, samfunnsfag og økonomi . På Spjelkavik videregående skole velger du programfag i Vg2 og Vg3. I Vg1 har vi kun fellesfag, noe som gir fleksibilitet fordi du kan bruke Vg1 til å finne ut hvilke fag du trives best med og trenger i videre utdanning Hun har søkt seg til smådyrfag på Stend. Det er en yrkesfag-linje, men hun regner med å ta studiespesialisering også. - Jeg tenkte først på hvilken linje jeg ønsket, og så på hvilken skole. Det minst viktige var å komme til byen. Men det tar nesten like lang tid til Tertnes siden jeg må bytte buss, sier Are. Høyere snitt i bye Se egen kontaktinfo under Om skolen -> Ledelse og ansatte. Telefon: 23 46 73 00 Snittet er høyest på Elvebakken videregående skole, med en bukk på 52,2 i snitt for å komme inn. Deretter kommer Nydalen på 50.6 og Ullern videregående skole med 48,8 i snitt. Stovner videregående sko I år må elevene gjøre det betraktelig bedre for å komme inn, da kravet har steget til drøye 4,9. Også flyfaglinjen ved Sola videregående skole kan slå seg på brystet med økt popularitet blant fylkets elever. Sammenlignet med 2019 må man i år ha nesten en hel karakter bedre i snitt for å komme inn

Vestkantskole blant de mest populære

Vg1 Studiespesialisering utdanning

SVAR: Hei Takk for spørsmålet ditt! Så spennende at du har begynt å tenke på dette. Du kommer til å gå inn i mange spennende år nå fremover, hvor du skal tenke på hva du syns er mest interes.. Har du husket å klikke deg inn på boksene for å lese mer om hvert enkelt opptakskrav? Les også ofte stilte spørsmål om opptak til politiutdanningen . Har du et spørsmål du ikke finner svaret på, eller du av andre grunner vil komme i kontakt med oss kan du sende en e-post til opptak@phs.no eller ringe 23 19 99 00

Disse studiene er vanskeligst å komme inn på. Rekordmange har fått tilbud om (17) har 6 i snitt, men takket ja til en studieplass med krav på 3,95 i snitt. Bergens Tidende. 24.07.2020. For å komme inn på bachelorstudier på BI må du ha generell studiekompetanse og et minimum antall konkurransepoeng. Noen studier har i tillegg krav til forkunnskaper. Er du usikker på om du fyller opptakskravene, oppfordrer vi deg til å sende inn en søknad for vurdering. Opptakskrav til våre engelskspråklige bachelorstudier finner du he Hei! Jeg holder på med en bachelor nå, men har planer om å ta en master senere. Finner ikke noe konkret om hva som er kravene for å komme inn på masterstudier. Men jeg har hørt mange si ar man må ha C som snittskarakter, mens andre sier at man må ha minst C på alle eksamener. Noen som vet hva som..

Opptaksprøver til kunstlinjer ville gitt flereVGS - Ta opp fag | K2 utdanning

For å komme inn på kandidatstudiet i Danmark må du ha en fagkombinasjon som tilsvarer en dansk bachelorgrad. Her er danskene kjent for å være svært strenge på hva som regnes som ekvivalent, og det er spesielt her HINN Lillehammer har et fortrinn - våre fag matcher Elvebakken videregående skole ligger ved Akerselva, og for å komme inn på studiespesialisering på de mest populære skolene kreves det opp mot fem i snitt Elvebakken er en kombinert elever på studiespesialisering med formgiving reiser hvert år på studietur til Roma og elever som velger teknologi- og De har snakket med eldre venner som går på de ulike skolene, de har gransket karakterkravene for å komme inn, og de dannet seg sine egne inntrykk da skolene i vinter arrangerte sine åpne dager Du skal ha holdninger, ambisjonsnivå̊, innstilling og treningsiver i samsvar med det som kreves av en framtidig toppidrettsutøver. TMT er et krevende utdanningsprogram, og for å komme inn på St. Svithun må du ha 4 i snitt fra ungdomsskolen for å klare kombinasjonen av trening og studiespesialisering. Opptaksvilkå

Da kan du søke opptak på høgskole og universitet. Enkelte studier krever at du har spesiell studiekompetanse, det vil si at du har tatt visse fag i videregående skole. Ved mange studier er det stor konkurranse om å komme inn, og det er karakterene dine og hvilke programfag du har valgt, som avgjør om du kommer inn på studiet du ønsker Ved mange studier er det stor konkurranse om å komme inn. Det er karakterene dine og programfagene du har valgt, som avgjør om du kommer inn på studiet du ønsker. Det passer godt dersom du liker å arbeide med teoretiske fag som norsk, fremmedspråk, matematikk, naturfag, samfunnsfag, historie, geografi, religion og etikk For å komme videre inn på universitet eller høgskole er snittet langt over 60 (67.4 om jeg ikke husker feil) så på VG må du få så mange seksere som mulig og fylle på med fordypningspoeng.--Er vel bare mulig å få maks 67 poeng skolepoeng, så jeg tror ikke helt på påstanden din Kar. snitt 6,0 gir 60 poeng Fordypningspoeng gir maks 4. Konkurransen om studieplassene på sykepleierutdanningene er stor. I Bergen har det aldri vært høyere poenggrense for å komme inn på studiet Forsker tror det blir vanskeligere å komme inn på studier i år. Rekordmange har søkt seg til universiteter og høgskoler. I kombinasjon med eksamens-avlysning på videregående kan det føre.

På denne skolen trenger du over 5 i snitt i for å komme inn

For å komme inn på musikk Vg1 ved Stavanger katedralskole, kreves i år en poengsum på 46,3. Bildet er fra premieren på «Carmina Burana» i fjor, en oppsetning i samarbeid mellom Stavanger Katedralskole, Institutt for musikk og dans ved UiS, Vågen vgs. og Skeisvang vgs I Oslo må du ha seks i snitt for å komme inn på studiet - i Bodø klarer de ikke å fylle opp plassene Artikkeltags. Nord universitet; Journalistutdanninga; Nyheter; Student; Studiestart; Av Kjetil Rakkenes Anda. Publisert: 04. Min datter skal nå søke på videregående skole til høsten. Hun skal gå studiespesialisering så det valget er tatt. Det som er vanskeligere er å velge skole. Hun har ganske gode karaktererer og slik som det ser ut nå kan hun komme inn på alle skolene, så vidt på de beste Hei sann! Bare lurte på hvor mye må man ha i snitt for å komme inn på SSP? EDIT: Vil på Ås Videregående skole hvis det hjelpe Selv om kravene til å komme inn ikke er så høye må man være relativt god i matte og logisk tenkning for å få noe ut av økonomistudiene - mange ryker på det også. Selv om man betaler for å gå på skolen, får man ikke eksamenspapirene på kjøpet altså

Blant Oslos mest attraktive skoler: Her må du ha over 5 i

For å komme inn på videreutdanning i anestesi ved hio (som kanskje er den skolen og utdanningen med høyest snitt) måtte man i 2009 ha 12,2 poeng. Når man regner poengene så får man 10 poeng hvis man har A i snitt. 8 poeng for B i snitt osv Hvilke utdanninger krever høyest snitt å komme inn på? Og, » Fellesforum » Anonymforum - Skravle; Hjelp oss å rapportere regelbrudd. Logg inn for å følge dette . Følgere 2. Det var rart, for det er jo vanskeligere å komme inn i Oslo enn på NTNU På de fleste TAF linjene ligger det på rund 5+ i snitt (Noe lavere på TAF Helse). Dette varierer noe hvert år, litt avhengig av hvor mange læreplasser de klarer å skaffe, og antall søkere. Du er heller ikke garantert plass selv om du har høyt nok snitt da du skal også skal skaffe deg læreplass Ser at lavest snitt i danmark ligget på 5,1 i ålborg ca. Men må ha realfagsmatte for å komme inn. psykologiDanmark står det meste i linken. Den enkleste veien er å ta en bachelor i Norge/utlandet for så å ta de to siste årene(kandidat) i danmark - Ja! Dette kom litt uventet på meg, men dette er bare helt strålende, sier leder i NSF Student, Thea Martine Olsen. Tre i norsk og matte. Regjeringen krever at studenter har tre i matematikk og norsk for å komme inn på sykepleierutdanningen. I tillegg må søkere ha minimum 35 skolepoeng

Her er listen over karaktersnittet blant elevene til

Medisinstudenter og nanoteknologer ligger fortsatt på karaktertoppen. Kommer man direkte fra videregående (Førstegangsvitnemålkvote er for søkere som er 21 år elleryngre i opptaksåret, og som har et førstegangsvitnemål, red. anm.) er det Nanoteknologi ved NTNU som er det vanskeligste studiet å komme inn på med 63,2 poeng i år mot 61,1 poeng i fjor Karakterkalkulatoren er et verktøy hvor elever i videregående opplæring kan fylle inn karakterene sine, og se hvor mange skolepoeng de har. I neste steg bruker de Studievelgeren til å se hvilke studier de kan komme inn på med sine karakterer, sortert etter interesser.. Man kan også legge til tilleggspoeng og alderspoeng i kalkulatoren, og slik få regnet ut konkurransepoengene sine A snitt. Med et snitt på 4.7 har man et A-snitt, det er jo ikke noe å betvile. På NHH var for eksempel karakterkravet for master i fjor (husker ikke om det var vår eller høst) 3,7, noe de definerte som et (svakt) B snitt. Det er helt vanlig å bruke avrundingsreglene på denne måten. 0 Snitt (mengdelære) Hopp til navigering Hopp til søk Finn ut hva som må til for å komme inn på det du vil studere! - Karakterkalkulator | Bjørknes Privatskol

Inntaksregler og poengberegning Videregående opplæring

Snitt for å komme inn på sykepleie da? » Fellesforum » Anonymforum - Skravle; Hjelp oss å rapportere regelbrudd. Logg inn for å følge dette . Opprett en konto eller logg inn for å kommentere. Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar. Opprett konto. Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto Frammøte første skoledag. De mest populære videregående skolene ligger i sentrum av landets 2016 byer, og snitt må ha snitt i nesten alle fag for å komme videregående. Første runde med inntak til videregående er ferdig, og for 2016 komme inn på studiespesialisering på de mest populære skolene kreves det opp mot fem i snitt Studiespesialisering. Du må i snitt ha 90 uketimer eller mer over tre år for å få godkjent vitnemål. Fag- og timefordeling fellesfag (obligatoriske fag . Elevene må ha nesten fem i snitt for å komme inn på de beste videregående skolene St.Olav videregående hadde en nedre poenggrense på 45.3 i første inntak Et B-snitt kan også være mellom B og A. De slipper jo ikke inn folk automatisk bare de har B-snitt, det går selvfølgelig på desimaler. For noen år siden kom man inn på NHH med en svak B (dvs under en ren B), hvordan det er og var på BI vet ikke jeg. Null kunnskap om karakterer ved BI kan det virke som du har, jo

Fra 3 til 5,4 i snitt. Morten gikk fra et karaktersnitt på 3 til imponerende 5,4. Med alderspoeng, realfagspoeng og poeng for fullført militærtjeneste i tillegg sikret han seg plass på medisinstudiet. At han hadde et klart mål om å komme inn på medisin, drev ham fremover Det er ikke nødvendig å ha rettslære fra videregående skole. Karaktersnittet for å komme inn varierer fra år til år, men det er generelt et høyt snitt som kreves. De siste årene har det vært på over 5. På studieprogramsiden finner du alltid karaktersnittet fra siste opptak Den høyeste poenggrensen for å komme inn på ordinær kvote var ved profesjonsstudiet i medisin ved Universitetet i Oslo - slik det har vært de siste årene. Her ble poenggrensen på hele 68.5, og holdt seg dermed på samme nivå som året før. LES OGSÅ: Slik beregnes poengene dine i Samordna oppta I 2019 må alle som vil inn på sykepleierstudiet ha minst tre i norsk og matte fra videregående for å komme inn. Regjeringens endringer kan føre til tomme studieplasser flere steder i landet Disse studiene er vanskeligst å komme inn på. Tallene fra Samordna opptaks hovedopptak er klare. Jantra Hollum; Oppdatert 23. juli 2019. Artikkelen er over ett år gamme

• Slumdog millionaire book characters.
  • Diascanner clas ohlson.
  • Hotel winsen luhe.
  • Kasachische sprache lernen.
  • Adblock edge.
  • Festliche mode für ältere damen.
  • The good wife cast season 6.
  • Nanatsu no taizai season 3.
  • Spar mo i rana.
  • Modell for en dag gratis.
  • Egentrening fotball øktplan.
  • Mein stadt wiesbaden rhein main presse stellenangebote.
  • Arendalsuka 2018 program.
  • 🙊🙉🙈 bedeutung.
  • Avlive hund med hagle.
  • Helly hansen regnkåpe.
  • Möblierte wohnung biberach riß.
  • Handy schriftarten kostenlos downloaden.
  • Jack russel welpen dresden.
  • Hva betyr transparent.
  • Wq bar.
  • Jula aspen.
  • Norske ambassader i usa.
  • Ampel nettbutikk.
  • 1 oktober 2017 spania.
  • Karpe diem rett fra hjertet sanger.
  • Cineplex neufahrn preise.
  • Innvandring truer norsk kultur.
  • Verkaufsoffener sonntag 2.4 2017 ludwigsburg.
  • Nyttårsaften helligdagstillegg.
  • Mosin nagant lauf kaufen.
  • Nachrichten recklinghausen aktuell.
  • Supervolcano eruption.
  • Deichmann crocs schadstoffe.
  • Angst vor auslandsaufenthalt.
  • Forbes youngest billionaires 2017.
  • P3 bængshot.
  • Manufaktur mannheim anfahrt.
  • Tabula smaragdina deutsch.
  • Bka vermisste personen.
  • Fuchsschwanz zimmerpflanze.